úterý 26. března 2013

1: Katastrofa na obzoru

Začínáme...

Jonne Aaron se sevřenými pěstmi opřel o desku stolu svého bratra a manažera.
"Tak znova. KOHO jsi pozval, aby nám na tom turné po Německu dělal předskokany?!" dotázal se. Nejmíň po tisící, pomyslel si hořce Tommi.
"Jmenují se Jann Wilde & Rose Avenue," zopakoval trpělivě.
"A z jaký prdele jsi je, kristepane, vyhrabal?!" štěkl Jonne.
Ano, konstatoval Tommi v duchu, i tohle tu už bylo.
"Jsou přímo odsud, z Tampere. A nemusíš mi říkat kristepane. 'Tommi' nebo 'pane Liimatainene' úplně postačí."
"Tak fajn, pane Liimatainene! A teď mi pověz, PROČ jsem o týhle tvý dokonalý skupině ještě neslyšel!"
Vida, už se někam dostáváme...
"Nemám tušení. Pokud já vím, hrají spolu zhruba něco přes rok. A mají pár fanoušků..."
"PÁR?!" zaječel Jonne.
"Nic, co by ohrozilo tebe a tvou image dříve chlupatého zvířátka, které se ovšem připletlo pod žací stroj," usmál se Tommi.
Jonne bezděčně zajel rukama do krátkých vlasů. "A tím chceš říct co?!"
"Nic, bráško..."
"C- Neříkej mi tak!"
"Myslel jsem, že to mám zakázáno jen na veřejnosti."
"Tohle je veřejnost!"
"Ne, Jonníku, tohle je moje kancelář," konstatoval Tommi.
"Buď radši zticha," doporučil mu Jonne. Odlepil se od stolu a začal nervózně přecházet po místnosti. "Fajn, zpátky k tomu, kvůli čemu tu jsme. Co má bejt zač ta Liliová avenue?"
"Rose," opravil ho Tommi. "Rose Avenue. Jann Wilde & Rose Avenue."
"A kdo je vůbec ta 'Jann Wilde'?" zeptal se Jonne.
"Ten, TEN, Jonne!" protočil Tommi panenky.
"A jak to z toho jména asi mám poznat?"
"Těžko," uznal Tommi. "Ale řekni mi, proč bych vám za předskokana dával skupinu, co má za člena dívku? Vždyť moc dobře víme, že při nejbližší příležitosti by skončila v tvojí posteli!"
"Jen pokud by byla pěkná. S tímhle jménem pochybuju!"
"Jonne!" okřikl ho Tommi. "Kdybys Janna znal-"
"Ty ho snad znáš?!"
Tommi vzdychl. "Ano, protože jim dělám manažera."
"CO?!" zaječel znovu Jonne.
"No tak. Moc dobře víš, že nemám na starosti jen vás."
"To jo, ale... Kurva, kdo jsou Jann Wilde & Lily... KURVA! Rose Avenue?!"
"Jonne, možná by sis mohl zapamatovat jméno skupiny, s níž vystupuješ."
"Tommi," pronesl Jonne hlasem tak temným, že černá barva Tommiho košile tiše polkla a značně zbledla. "Začínám mít pocit, že si ze mě utahuješ..."
"Já?" vykouzlil Tommi svůj nejnevinnější obličej. "Ne, to nikdy!"
"Ještě něco mi řekni," požádal Jonne.
"Ano?" Tommi pohodil hlavou v předtuše toho, co přijde. Znal svého bratra. Znal ho sakra dobře.
"Není ten Jann Mild-"
"Wilde," ušklíbl se Tommi.
"To je totéž!" okřikl ho Jonne.
"No, vlastně-"
"Ticho!"
Tommi zvedl ruku a prsty přejel po svém několikadenním strništi. Měl by se oholit. Jenže jemu se tenhle vzhled líbil... Počkat, soustředit se na Jonneho a to, na co se ptá, i když to víš...
"Ten Jann Wilde," vyslovil zpěvákovo jméno (a kupodivu správně) Jonne. "Není on takhle ČIROU NÁHODOU gay?"
"Z čeho tak soudíš?" zamyslel se Tommi.
"Z toho příšernýho jména!"
"Jistě, je neuvěřitelně nesnesitelné, Jonne Aarone," ohrnul Tommi horní ret.
Jonne znal tohle gesto. Tommi začínal mít vztek.
"Je gay?" špitl. "Jestli ano, tak já s ním nechci-"
"Nesuď ho, dokud ho nepoznáš, Jonne," požádal Tommi.
"Je gay?!"
"Je velice... svůj."
"On je gay!"
"Moc dobře víš, že ti to neřeknu."
"Ale-"
"Příští středu. Tady. Setkání Negative a Rose Avenue. Přesně ve tři. PŘESNĚ, Jonne!"
"Ale-"
"Pokud je gay, řekne vám to sám."
"Ale-"
"Vrátíme se k datům koncertů, ano? Posaď se."
Jonne se rozplácl na židli proti Tommimu. Na znamení protestu nafoukl tváře. Manažer pobaveně zavrtěl hlavou. Ne, nemohl mu to říct. I když to moc dobře věděl...

Následující kapitola ponese název: Kdo z vás je Jann Wilde?

Žádné komentáře:

Okomentovat