úterý 26. března 2013

5: Tak jedem, vážení...

...

Tommi vystoupil z nablýskaného černého auta. Usmál se přes tmavé okénko u spolujezdce. Auto odjelo. Tommi se protáhl a zvedl ze země svou šedou tašku přes rameno. Usmál se a vydal se k bílému tourbusu, který stál pár metrů od něj.
"Ty vole, kdo to byl?" vytřeštil oči Jonne, který právě seskočil ze schůdků.
"To tě nemusí zajímat, bráško," mrkl Tommi.
"Veřejnost," sykl pohoršeně Jonne.
"Jsme tu sami," mrkl Tommi. "Mimochodem, padej si pro kabát. Nepotřebujeme na turné nastydlýho zpěváka."
"Ano, mami," zavrčel Jonne a vydal se do útrob dopravního prostředku. Vzápětí za sebou Tommi zaslechl tiché kroky. Věděl, že jen jeden člověk chodí takhle.
"Jak je, Jannie?" zeptal se. Až poté se uráčil otočit. "Váš tourbus je tu za chvilku."
"Fajn..." naklonil Jann hlavu mírně vpravo. "Ale kdopak to seděl za tím volantem? Snad sis nenabrnknul bohatou paničku?"
"Hele, Wilde, to tě nemusí zajímat!" zasmál se Tommi.
"Máš dobrou náladu, co?" povšiml si Jann.
"Ne. Výbornou. Ani nepamatuju, kdy jsem s klukama naposledy jel na turné. Je to tak... osvobozující!"
"Přesně vím, o čem mluvíš..."
"Ale co ty? Jak se má-"
"Tommi, stačí to takhle?" ozvalo se z autobusu. Vzápětí na chodník znovu seskočila blonďatá postava.
"Jonne, ty si ze mě utahuješ!" vytřeštil Tommi oči. "Řekl jsem jsem kabát! Copak nerozeznáš kabát od šály?!"
"Ale on taky nemusí!" ukázal Jonne na Janna, který v oněch nepříliš vysokých listopadových teplotách postával venku jen v tenké bundičce.
"On není hlavní hvězda!" upozornil Tommi.
"A navíc mu není zima," opřel se Jann o bílý lak.
"Okamžitě slez z mýho tourbusu, Wilde!" zaječel Jonne.
"Proč?" zeptal se Jann.
"Protože..."
Jonne, kvůli tomu, že nenacházel vhodná slova, se raději omezil na pouhé naštvané pohledy, vrhané střídavě po Jannovi a Tommim.
"Protože. Super důvod," pokýval uznale Jann.
"O co se snažíš, Wilde? Zesměšnit mě?" zaprskal Jonne.
"Mlč a padej si pro kabát!" okřikl ho Tommi.
"Vždycky je takovej?" vzdychl Jann, když Jonne zmizel.
"Taky ho musíš provokovat, viď?" přimhouřil Tommi oči.
"Nemusím... Jen mám dneska takovou náladu na popichování," ušklíbl se Jann.
"Podívej, tamhle ti jede tourbus," ukázal Tommi kamsi za jeho rameno. Jann se otočil.
"A to jako vážně?" ujistil se, když si kvůli lepšímu zaměření objektu dokonce sundal sluneční brýle. "Vždyť ta kraksna nevyjede ani z Tampere!"
"Je mi líto, Jannie,ale na víc nemáme," pokrčil Tommi rameny.
"Jasně, já to chápu. Jen... No, snad to přežijeme," zadoufal Jann. "Ale ty cestuješ s Negative, co?"
"Přirozeně. Promiň..." zasmál se Tommi.
"Nemáš se za co omlouvat. Bejt tebou, taky radši vezu do Jonneho skvělýho tourbusku..." zamračil se Jann.
V tu chvíli se podivně šedý a zjevně téměř rozpadající se starý dálkový autobus rozhodl zastavit. Vzápětí se jeho dveře otevřely a ven se vyhrnulo osm lidí. Negative a Rose Avenue bez svých zpěváků.
"Pánové, co vy tady?" zamrkal Tommi na obě skupiny.
"Nebudeš tomu věřit..." zazubil se Antti. "Ale ten řidič jejich busu je NÁHODOU můj dobrej kámoš. Takže jsem nám všem zařídil odvoz až sem! No nejsem skvělej? Jo, nazdar, Janne. Věř mi, tam uvnitř to není tak strašný, jak to zvenčí vypadá. Dokonce tam máte i jakousi napodobeninu postelí, no věřil bys tomu?"
"Klid. Zvykneš si," zamumlal Tommi do Jannova ucha, když viděl zděšený výraz na zpěvákově tváři.
"Pánové,překládat zavazadla!" zavelel Larry své skupině.
Nastalo velké hemžení, přerušené až otázkou Sira Christuse.
"A kde je vlastně Jonne?"
"Uraženě sedí uvnitř," oznámil Tommi.
"Copak?" pozvedl Larry obočí.
"Odvážil jsem se na něj promluvit," usmál se trpce Jann.
"Fuj, taková troufalost,"odplivl si Nakki.
"Asi bysme měli mademoiselle nějak rozptýlit, aby nemyslela na to, že s náma jede na turné buzík..." konstatoval Jay. "Teda, nic proti tobě, Janne!"
"Je mi to jasný, neboj," uhladil si Jann vlasy.
"Tak ať je ti jasný i to, že máš nastoupit. A to teď hned," rozkázal Tommi. "Takže, Negative do svýho busu. Rose Avenue do svýho... ehm... do tý velký plechový věci. Všichni připravení? Fajn. Tak jedem, vážení..."


Další kapitola nese název: Brzy k ránu

Žádné komentáře:

Okomentovat