neděle 31. března 2013

Negative na prknech 2 25/42

Po mnoha nepřístupných scénách, následující ráno  
Dveře Jonneho bungalovu se prudce otevřely. Ven se váhavě vypotácela značně pobledlá postavička, zahalená v růžovém županu. Skrz své tmavé brýle se rozhlédla kolem sebe.
"Kurva, tady je bordel!" zaklel Jonne.
"My jsme včera založili bordel?" zvedlo hlavu cosi, co Jonne až doposud považoval za pouhou hromadu nepořádku.
"Larry?" zamumlal zmateně Jonne. "Co tady děláš?"
"Já ani nevím," prohrábl si Larry prsty kudrlinky. Na pláž se sesypala lavina písku, které si Larry ovšem ani nepovšiml.
"Jakto?" přisedl si k němu Jonne.
"Myslím, že jsem si dal takovou malou skleničku vodky... ne víc než dvě deci... pátá sklenička to byla..." blekotal Larry, zatímco po kapsách hledal své sluneční brýle.
"Magore," ušklíbl se Jonne, zvedl brýle, jež ležely v písku, a podal je kytaristovi.
"Doufám, že jsem nepodvedl Helenku," povzdychl si Larry. "Hej! V těch brejlích je písek!"
"Bingo, chlapče..." uchechtl se Jonne.
"Proboha, já mám písek ve vlasech!" zaječel Larry.
"Se vymeje," mávl Jonne rukou.
"Chudinky moje vlásky..." fňukl Larry. "No nic. Zdálo se mi to včera večer, nebo Antti hned na začátku našeho mejdanu odplul?"
"Já tady na prvních pár hodin mejdanu nebyl," připomněl Jonne.
"Odplul!" zakňučel růžový nepořádek, který se válel kousek od nich. "Anttík je pryč, není tu! A tys mi včera ještě vykládal, jak se statečně rval s vlnama!"
"Vzpomínám si na soutěž v pití," poukázal Jonne.
"Jo, ta byla! A já těch skleniček vodky vypil šest! Vyhrál jsem!" přihlásil se Christus.
"To není fér! Mně srazili k zemi malí mužíčkové, co vypadali jako cigarety!" bránil se Larry. "Udělali to proto, že jsem si jednoho z nich zapálil..."
"Hajzlové. Kvůli nim to vůbec nebylo napínavý," zavrčel Christus. Sáhl do kapsy a po chvíli štrachání vytáhl dva kusy růžového plastu.
"Ty sis zničil svoje sluneční brejličky!" vyhrkl zděšeně Jonne.
"To je toho," ušklíbl se Larry.
"Byly od Anttiho," fňukl Christus. "Koupil mi je těsně před odjezdem. Na letišti, když jsem si vzpomněl, že jsem svoje brejličky nechal doma na stole. Anttínku..."
"Včera sis přece koupil jiný brejličky," utěšoval ho Jonne. "Tyhle jsi už ani nechtěl nosit, vzpomínáš?"
"Jak bych jen mohl nenosit brejličky od svýho blázínka?" zaskučel Christus. "Vždyť by ho to bolelo, kdyby věděl, že je nenosím!"
"Kristiane, nebuď dětinskej!" okřikl ho Larry. "Copak já nějak uctívám ten nádhernej kovovej zapalovač, co jsem dostal od svojí Helenky? Kurva, kde je můj zapalovač?!"
"Je to tohle?" pozvedl Christus do vzduchu malou kovovou krabičku.
"Proboha! Je na něm škrábanec!" zaječel Larry a vyrval Christusovi zapalovač. "Někdo mi ho poškrábal! Kdo to byl?!"
"Škrábanec? Kde?" zamrkal Jonne a dokonce nadzvedl své brýle, aby na domnělý škrábanec lépe viděl.
"Přímo tady! Jsi snad slepej?!" vyjekl Larry a ukázal na téměř vlásečnicovou rýhu, jež se na kovu téměř ztácela.
"Vážně hrůza," ušklíbl se Christus, který už také zíral na zapalovač. "Aspoň je ale vcelku."
"Je zničenej!" oponoval mu Larry.
"Jestli ho už nechceš, klidně mi ho můžeš dát," nastavil Jonne ruku.
"Tobě bude k ničemu," odsekl Larry. "Já si ho nechám!"
"Tak vidíš," mrkl Jonne a nasadil si brýle zpět na nos.
"J-Jonníku..." vydechl náhle Christus.
"Co je?" zeptal se zmateně Jonne.
"Tohle jsou zbytky tvejch brejlí," pozvedl Christus dva kousky plastu, pro něž už začal vyhrabávat hrobeček. "A ty, co máš na nose, jsou moje brejličky od Anttíska!"
"Vážně?" sundal si Jonne brýle a důkladně si je prohlédl. "No jo, je to pravda! A já si říkal, že mi nějak neseděj... Určitě jsme si je museli vyměnit!"
"Dej mi je!" přikázal Christus. O okamžik později už zbožně svíral své miláčky a sliboval jim nehynoucí lásku, kterou na ně bude přenášet, když ji nemůže dávat Anttimu.
"Takže já musím vytáhnout jedny z tý dvacítky brejliček, co jsem si včera koupil, co?" povzdychl si Jonne.
"Kurva, proč je tady takovej kravál?!" zařval Nakki, který právě vykoukl z jednoho bungalovu - kupodivu dokonce vlastního.
"Protože ho děláš?" odsekl Larry.
"Tak jak sis užil noc, Nakkísku?" dotázal se Jonne.
"Perfektní," zaculil se Nakki. "Ty holky byly perfektní, i když byla jen jedna!"
"Tak si ty svý perfektní holky vzbuď. A nezapomeň na Jaye," zazubil se Jonne. "Udělali jste si mejdan - takže to budete VY, kdo bude uklízet MOJI pláž!"

Žádné komentáře:

Okomentovat