neděle 24. března 2013

Negative na vojně 35/45

Nebohý Kristianek...
 
 
"Deset! No konečně, vojíne!" pronesl generál, když Christus po pěti minutách vstal ze země.
"Antti!" rozplakal se Christus a vrhl se do náruče svého obvyklého ochránce. "On mě moc trápil, Anttíku! Bolej mě ručičky..."
"Nešahej na mě," odstrčil ho Antti.
"C-cože?" nechápal Christus. "T-ty... ty... ty..."
"Mikkonene!" zařval generál. "POZOR! Jestli toho OKAMŽITĚ nenecháte, budete dělat další kliky!"
"Ne! To ne!" vyjekl Christus. Okamžitě se postavil do tak vzorového pozoru, že sám Antti mu záviděl.
"Vojíni!" zvolal generál. "Jak jsem již řekl, pokud nehodláte dnes zemřít, nemáte šanci vymluvit se ze zítřejšího úkolu! Ten je ovšem stále ještě TAJNÝ! Dnes se naučíte základní dovednost pro přežití v terénu!"
"Pomoc," špitl Jonne.
"Budeme se učit určovat azimut a číst v mapách!" ignoroval ho generál. "Vidím ve vašich očích oprávněný strach! Jedná se totiž o velmi složité umění-"
"Ehm... generále?" přihlásil se opatrně Larry.
"Ano, vojíne?" otočil se k němu generál.
"Bude... bude nás učit Erika?" zeptal se Larry.
"Ne, nebude," odvětil generál. "Aatamilová má momentálně plné ruce práce ve skladišti, navíc bude připravovat oběd."
"Tak to jsme v háji," konstatoval Nakki.
"Ano, i tam se budeme učit orientaci," kývl generál.
"C-co? S mojí orientací je všechno v pořádku!" vyjekl Christus.
"Mikkonene, vaše chování mě skutečně přestává bavit!" zavrčel generál.
"O-o-omlouvám se, pane!" pípl Christus.
"Vojíni, nyní společně půjdeme do skladiště a vyzvedneme si mapy!" oznámil generál. Bylo jasné, že tentokrát Christus dostal milost. "Také si převezmeme buzoly, kompasy a další pomůcky!" pokračoval generál. "Načež se odebereme do lesa, kde se podrobíte svému výcviku!"
"Do lesa?!" vytřeštil Jonne oči. "J-já nechci do lesa!"
"V tom případě vás upřímně lituji, vojíne," usmál se generál. Ovšem zdaleka ne povzbudivě, nýbrž velmi, skutečně velmi sadisticky. "Ale jak jsem řekl, od zítřejšího úkolu, který se také bude odehrávat v lese, vás zachrání pouze-"
"Dejte mi pistoli!" zaječel Jonne a vyrazil směrem, kterým stálo skladiště. "Dejte mi někdo pistoli! Nabitou!"
"Neměli bysme jít za ním?" nadzvedl Larry obočí.
"Ne... proč?" zazubil se Jay.
"Já nevím..." podrbal se Larry v kudrlinkách. "Ale... neshání náhodou pistoli?"
"A co?" pokrčil Nakki rameny.
"A co?!" vrazil mu Antti pohlavek. "chce se zabít, vy ignoranti!"
"Fakt?" zamrkal Jay.
"Pohyb! Za ním!" zavelel generál. "Než vážně něco najde!"
"Vojíni!" zařval za odbíhající skupinou generál. "Okamžitě zpět! OKAMŽITĚ! Včera jsem vám odpustil večerní obíhání jezera, ale pokud se IHNED nevrátíte, dnes si vás šest zaběhne kolečka DVĚ!"
"Antti, neměli bysme se přece jen vrátit?" zeptal se za běhu Nakki.
"Ani omylem!" odsekl Antti. "Přece musíme Jonnemu zabránit v tom, aby udělal tu blbost! Já si to kolečko navíc klidně zaběhnu!"
"Že ty..." zasípal Christus. "Ale já... já... já nemůžu!"
"Pohněte, kurva! Vždyť už tam skoro jsme!" pobízel Antti svou skupinku běžců, když se před ním vynořila budova, kde se měl nacházet Jonne.
"Antti! Zpomal!" zaprosil Larry. V momentálně nasazeném tempu si totiž nedokázal zapálit cigaretu.
"Rychle!" rozkázal Antti. V tu chvíli ho od dveří skladiště dělily již jen centimetry. Když vtom se ony dveře otevřely... a Antti se skácel k zemi.
"Anttíku!" vyjekl Christus a přiskočil k nebohé svíjející se postavě.
"Jé, Antti... promiň..." zamumlal Jonne a lehce zrudl. Právě on dveřmi srazil Anttiho.
"Ty pako, tys mu ublížil!" vzlykl Christus.
"Já nechtěl... vážně ne," sklonil Jonne hlavu.
"Jonne? Ty ses ještě nezastřelil?" zablekotal zmateně Antti, když se mu podařilo zaostřit zrak natolik, aby pro něj dosud záhadnou blonďatou postavu identifikoval.
"Erika mi nechce půjčit pistoli," žaloval Jonne.
"Ještě aby jo," ozvalo se kousek za ním. Vzápětí se ve dveřích objevila Erika. "Kdyby se tady někdo zastřelil, už ani nejlepší psycholog dědečkovi nepomůže."
"Já bych se zastřelil nenápadně," zkoušel Jonne dál přesvědčovat. "A taky bych se pak někam v klidu odklidil..."
"Jonne, proč se vlastně tak bojíš jít do lesa?" nechápal Antti. "Vždyť ještě nedávno jsi to tam v pohodě-"
"Jsou tam mluvící kopce!" vřískl Jonne. "A těch já se bojím! A taky nechci plnit ten pitomej zítřejší úkol, když ani nevím, co to bude!"
"Eri?" mrkl Larry po Erice. "Ty bys nám to takhle náhodou..."
"Nemám tušení," pokrčila rameny.
"Nejseš dobrá herečka," poznamenal Antti. "Ale dobře, když nám to nechceš říct, neříkej."
"A do prdele!" zaklel náhle Nakki.
"Co je?" rozhlédl se Jay po okolí. Vzápětí zděšeně polkl.
"Generál," dokončil Nakki. "A netváří se přívětivě..."

Žádné komentáře:

Okomentovat