středa 24. dubna 2013

Forever 3/12

Říkáte si, že mě nemáte rádi?


Jestli bych před Janim něco nikdy nepřiznala, tak to, jak moc mi chyběl. I když jsem pak měla Topiho, stejně to nebylo ono. S Janim jsme si vždycky rozuměli, až na ty poslední dva zatracené měsíce.
Dva roky po rozchodu jsme do sebe vrazili v supermarketu, oba zrovna shodou okolností na nákupu sami, a oba jsme se zase najednou snažili na stropě hledat růžové slony, jako ostatně pokaždé, když jsme se náhodou viděli bez našich poloviček. Chtěla jsem kolem něj prostě projít, ignorovat ho, ale pak řekl...
"Riikko, tohle je přece směšný."
Odtrhla jsem oči od stropu. Jani se na mě díval a kousal se do rtu.
"Co konkrétně?"
"Tohle," ušklíbl se. "Hele, je to rok. Rozešli jsme se kvůli kravině, ale... Přece spolu můžeme dál vycházet, ne?"
"Fakt myslíš?" pozvedla jsem obočí.
Nezareagoval. Usmál se a zadíval někam za mě.
Pak kolem mě proplula ta jeho Jenna a do jejich košíku dala pár pytlíků se zeleninou.
"Hodnej, máš minerálky," usmála se na něj zářivě. "Ale neměl ses náhodou vrátit pro mě, abych to všechno nemusela táhnout v ruce?"
"Promiň," kousl se do rtu. "Zaseknul jsem se, když jsem potkal tady... Henriikku."
Ach, jasně. Přece mi nebude říkat Riikka před svojí milovanou.
"Jasně. Zapovídal ses," řekla a pohladila ho po paži. "Něco řešíte? Mám si ještě pro něco skočit, hm?"
"Ne... Ne, půjdu s tebou," mrknul. "Jen jsem slečně Poppy Starley říkal, že mám v plánu album s novou skupinou, a že bych na něm rád měl duet. Tak jsem se jí chtěl zeptat, jestli by náhodou neměla zájem..."
Sakra, Jani. Ty ale umíš lhát. Bez mrknutí oka.
"A já mu právě chtěla odpovědět, že si to rozmyslím," dodala jsem, protože já měla svůj spokojený vztah, tak proč Janimu ten jeho jen tak ničit. "Stejně ten song ještě určitě nemáš ani napsanej."
"To je omyl, MÁM!" vyhrkl Jani.
"Tak hele. Vy se domluvte," zasmála se Jenna. "Já jdu. Pak se vrátím."
"Ne, já jdu s tebou," protestoval Jani. "Henriikko, ozvu se, ano? Máš pořád stejnej mobil?"
Kývla jsem.
Ještě se na mě usmál, a zmizeli v blízké uličce s těstovinami.
Počkat, takže on NELHAL, nebo co?
Já s ním pracovat ani omylem nebudu...

Žádné komentáře:

Okomentovat