neděle 21. dubna 2013

Jeden měsíc 2/18

Tak schválně, co se asi psalo v článku?


Na dveře Tommiho bytu kdosi prudce zabušil.
Člověku, jež otevřel, se naskytl pohled na zarudlého a udýchaného kytaristu, kterého velmi dobře znal.
"Chrisi!" zamrkal.
"Jonne?" napodobil ho Christus. "Kde je Tommi?!"
"V obýváku," ukázal Jonne ledabyle přes rameno.
"Díky," frkl Christus a protáhl se kolem blonďáka. "Já už si ho najdu!"
"Počkej, ale teď máme-"
Když Christus vtrhl do obývacího pokoje, spatřil nejen Tommiho, ale i jeho nejmladšího bratra Villeho, oba jejich rodiče i babičku.
Na okamžik se zarazil, ale jen na tak dlouho, než Tommi udělal krok směrem k němu.
"Jim už jsi to řekl?" zavrčel a kývl směrem k Tommiho rodině.
"Jo, už jo. Jukko..." odkašlal si opatrně Tommi.
"Pojď se mnou. HNED."
"Jukko..."
"Říkám, abys šel se mnou, ty jeden zkurvenej bastarde!"
Tommi tiše polkl.
"Momentíček," řekl s křečovitým úsměvem na tváři a postrčil kytaristu směrem ke dveřím obývacího pokoje.
Octli se zase v předsíni. Christus se otočil a vzápětí zabodl prst do manažerova hrudníku.
"TY!" zavrčel. "Ty IDIOTE! Můžeš mi říct, co jsi tím sledoval?!"
"Nic. Jen jsem chtěl celýmu světu říct, že jsem gay, a že mezi mnou a tebou něco bylo."
"VÍC NEŽ DVA ROKY PO ROZCHODU?!"
"Ehm..."
"Ne, Tommi. Já tě znám. Něco tím sleduješ. Chceš něčeho dosáhnout. Něčeho... Jen nevím čeho, sakra!"
"To jsi... To jsi chtěl, ne? Chtěl jsi, abych to řekl všem. A šlo to všechno do háje kvůli tomu, že jsem to neudělal, mám pravdu? Takže teď... jsem to udělal."
"Možná se budu opakovat, ale... dva roky po tom, co to šlo do háje?!"
"Pojď sem," chytil ho Tommi za rameno a strčil ho do ložnice. "Jukko..."
"Ne! CHRISTUS!"
"Podívej," řekl Tommi a zvedl z nočního stolku řetízek, na němž viselo stříbrné K posázené lesklými kamínky. "Nedávno jsem uklízel noční stolek. Tohle jsem tam našel."
"No, gratuluju. Měl jsi to vyhodit. Já to zrovna dneska udělal s tím T."
Jen na kratičký okamžik se v Tommiho očích objevilo zklamání.
"Blafuješ," zamumlal. "To bys neudělal."
"Jistě, že bych to UDĚLAL. Ublížil jsi mi."
"Tak proč jsi ho nevyhodil víc jak dva roky zpátky?"
"No, já..."
Christus se zadíval na Tommiho postel.
"Proč jsi vlastně tady, Jukko?"zeptal se Tommi.
"Ty bys nepřišel, kdybych naprosto veřejně vykládal o tvým soukromým životě?"
"Ale vždyť to jsi vždycky CHTĚL, Jukko!"
Odtrhl pohled od jeho postele a vytřeštil oči přímo naTommiho.
"To nemyslíš vážně!"
"Co nemyslím vážně?" ošil se Tommi.
"Nedostaneš mě zpátky, Liimatainene. Ani omylem! Já... Já se zítra stěhuju do Helsinek!"
"Cože?" vydechl Tommi.
"Stěhuju se. Odjíždím z Tampere."
"To nemyslíš vážně!" vyhrkl tentokrát Tommi.
"Proč ne? Nic mě tady nedrží. Naopak, když tady zůstávám, akorát jsem dál v prostředí, co mě stáhlo na dno. A to je přece BLBOST, to musíš uznat..."
"A-ale... Jukko..." zavrtěl Tommi hlavou.
"Nemělo by to budoucnost," pokrčil Christus rameny. "Ale... Díky, že jsi to řekl..."
S tím odešel z Tommiho ložnice.

Žádné komentáře:

Okomentovat