neděle 21. dubna 2013

Jeden měsíc 3/18

A co se bude dít po Christusově odchodu...

"Jsi magor, Tommi," konstatoval hlas manažerova bratra.
"Jdi pryč, Jonne," vzdychl Tommi. Seděl na posteli, v ruce svíral přívěšek ve tvaru K a zíral před sebe.
"Nikam nejdu," zavrtěl zpěvák hlavou. "Hele... Nemůžu říct, že mě to, že jste spolu něco měli, ŠOKOVALO, protože... Přece jen jo, říkal jsem si, že to mezi váma jiskří, občas ses na něj tak divně koukal, ale pořád jsem si říkal, že přece nejste takový blázni, abyste... No, JSTE blázni. Vždycky ses o něj tak staral... No, asi mi to mělo dojít."
"Nikomu to nesmělo dojít," zamumlal Tommi.
"Ale ty jsi větší magor, Tommi. On má aspoň rozum."
"CO?!"
Jonne došel k posteli a posadil se vedle bratra.
"Nemělo cenu vytahovat to teď, po takový době. Nikdo už tím nic nezíská."
"Chci, aby lidi znali pravdu."
"Ta pravda jim ale k ničemu není."
"To je mi jedno!"
Tommi vstal. Přívěšek pustil na noční stolek.
"Do prdele. To T..."
"Jak jinak."
"Ty vole. Já tý jeho historce se zlomeným křížem nikdy nevěřil. A prošel jsem si všechny jména od T, co mě napadly, ale nepomyslel jsem..."
"Protože jsi byl přesvědčenej, že nejsme takový blázni! Pojď. Musíme... jít zpátky."
"Zastav, Tommi Liimatainene!" frkl Jonne.
Tommi se zarazil s rukou na klice.
"Co ještě?"
"Má pravdu? Chceš ho zpátky?"
"O to ty se nemusíš starat, Jonne."
"Chceš?" vytřeštil Jonne oči. "Zbláznil ses, Tommi? Ten chlap je feťák a alkoholik. A moc dobře víš, že i dřív, než do toho všeho spadnul, byl Sir Christus jen zárukou věčnejch problémů!"
"Já to vím. Dochází ti vůbec, kolikrát jsem za něj ty problémy řešil?! Jukka je jeden velkej problém, ale já se do něj jako takovýho zamiloval!"
"A proč jste se rozešli, jestli se můžu zeptat?"
"Nemůžeš se ptát!"
"Bylo to kvůli tomu?"
"Drž hubu, Jonne!"
"Je to feťák. Feťák a alkoholik!" zopakoval Jonne.
"Vyléčenej!" zaječel Tommi.
"A není to jedno?" pohodil Jonne vlasy. "Kdykoliv můžeš zase začít. Ale to je stejně problém někoho jinýho. Protože on nemá zájem. Tak se vzpamatuj, Tommi!"
"I kdyby měl zájem, jsi proti."
"Hergot, Tommi. Vždycky jsi měl rozum!"
Tommi zavřel oči.
"Jo. Já jsem prostě ten, co musí mít rozum. S ním jsem byl svobodnej, sakra..."

Žádné komentáře:

Okomentovat