středa 24. dubna 2013

Negative a Planeta Slunce 18/23

Bojíte se o něj aspoň?

Sir Christus se zděšeně díval na velkou, kolmo k zemi postavenou desku. Jeho prvotní nadšení ho velmi, velmi rychle opouštělo. Když navíc spatřil vrhací nože, nadšení nasedlo na tryskové letadlo a zmizelo naprosto definitivně.
Členové skupiny Negative (vyjma právě Christuse) a jejich manažer mezitím seděli na pohodlných židlích a sledovali přípavu celého představení. V Nakkiho rukou zachrastila malá krabička.
"Pánové, sázky jsou stále otevřeny!"
"Nepřestaneš otravovat, dokud si někdo nepřihodí, co? Fajn, padesátku navrch," vzdal se Jay.
"Stále koleno, nebo si chceš vsadit na jinou část těla?" dotázal se po krátkém pohledu do svého notýsku Nakki.
"Věřím kolenům."
"Hoď mi další stovku na ruku," ozval se Larry.
"Hele, nepodplatil jsi toho vrhače nožů, že ne?!" vyjekl Jonne.
"Já? Proč?"
"Abys ho vyřadil a byl hlavní kytarista!" zaječel Antti. "Ty hajzlíku! Chceš se zbavit mýho miláčka! Ale já ti to nedovolím, klidně se vrhnu přímo před letící nůž a-"
"Klid!" přerušil ho Larry. "Nikoho jsem nepodplatil! Jsem snad magor? Ještě bych se musel učit jeho sóla!"
"Ehm, Antti?" oslovil basáka opatrně Nakki. "Stále trváš na tom, že tvého miláčka nezasáhnou?"
"Ano!"
"Trváš na tom natolik, abys zvedl sázku?"
"Pět stovek," kývl Antti.
"Hoďte mi stejnou částku na rozkrok!" vykřikl Jonne.
"Prosím?!" vyskočil Antti. "Já myslel, že ty se nesázíš!"
"Lidi mění názory!" zazubil se Jonne. "Nakki? Peníze rovnou do kasičky, ano?"
"Snad bys mě nepodezříval z toho, že bych je-"
"Strčil přesně do tý kapsy, kam jsi před chvílí schoval moje prachy?" pozvedl Antti obočí.
"Čmuchalové zatracený," zavrčel Nakki, zalovil v kapse a Anttiho pět set euro vhodil do krabice. "Chtěl jsem si koupit absinth, abyste věděli!"
"Vidíš, to je nápad! Přesně to se svojí výhrou udělám!" zazubil se Antti.
"Ne! Vyhraju totiž já!" oznámil Tommi.
"No, nechci nic říkat," zkontroloval Nakki zápisky, které si pečlivě vedl, "ale kdyby se trefil do břicha, znamenalo by to nejspíš dost špatnou mušku. S takovou by tady asi dlouho nevydržel..."
"Nebo právě ano!" odsekl Tommi. "Lidi milují pohled na krev!"
"Já ne!" ohradil se Jonne.
"Tak proč tady sedíš?" podivil se Jay.
"Protože se do něj NETREFÍ!" vřískl Antti.
"No, aspoň jeden z vás si tím jistej bejt musí..." konstatoval Tommi.
"Hej! Divadlo asi brzo začne!" upozornil Jay. "Sir Christus se jde rozloučit!"
"Lásko!" vykřikl Antti.
"Ďáblíku, já se bojím!" zakňučel Christus, načež se skrčil natolik, aby se mohl schoulit do manželovy náruče. "Co když mi ten zlej pán amputuje něco důležitýho?"
"Bez obav," mrkl přicházející režisér. "Je to vážně profesionál. Už dva týdny nikoho netrefil! Ne, neboj. To byl vtip..."
"To doufám," pípl dokonale bledý Christus. "Lásko, kdyby mě přeci jen zabil, pamatuj si, že jsem tě miloval. Vzpomínej na mě a... postarej se o moji kytárku..."
"Nezabije mi tě, Medvídečku," ujistil ho Antti. "Miluju tě."
"A já tebe," špitl Christus.
Dvojice se krátce políbila. Pak byl Christus režisérem chycen za pásek od kalhot a odvlečen k desce.
"Nemůže tě zabít z prostého důvodu," usmál se režisér. "Na zítra tě ještě potřebuju. Těžko můžou Negative hrát bez jednoho kytaristy!"
"Nemůže mě zabít jen proto, že mám roli ve videoklipu. Uklidňující," ošil se Christus.
"Ticho, opřít a rozpažit!" režíroval režisér.
Christus přesně vykonal všechny zadané povely.
"Vida," zamrkal Tommi. "Tu přezdívku si vybral velice prorocky! Můžu si vsadit na to, že ho ukřižuje?"
"Jsem ti plně k dispozici," kývl Nakki.
"Konec sázek!" přerušil je režisér. "Mlčte všichni! Pojedeme!"
"Bože, prosím, prosím, ať se to povede napoprvé..." modlil se Antti.
"Podaří," prohlásil pevně režisér. A pokud ne, stejně se o to nejspíš nebudeme moct pokusit podruhý, dodal v duchu. "Takže připravit!"
Další pokyny Christus nevnímal. Jen stál a snažil se ovládnout a v nejbližší chvíli se s jekotem nerozeběhnout pryč.
Ucítil první zachvění dřeva, ale žádnou bolest. Ale ten vzrušující pocit nebezpečí...
Další rána. Páni...
Další. Sakra, tak proto to lidi dělají!
Pak už nepočítal. Ani si nevšiml režisérova hlasitého DOBRÝ!. Když před sebou uviděl Anttiho obličej, tiše se svezl do manželovy náruče.
"V pohodě, Méďo?" ptal se starostlivě baskytarista.
"Jo," vzdychl Christus. "A myslím, že jsem se udělal..."

Žádné komentáře:

Okomentovat