středa 24. dubna 2013

Negative a Planeta Slunce 4/23

Chudák Tommi, začíná se mu to nějak vymykat z rukou...

Mlask, mlask, mlask...
Ještě padesát metrů k východu z haly.
Mlask, mlask, mlask...
Čtyřicet.
Mlask, mlask, mlask, mlask... Mlask, mlask...
Už jen dvacet.
Mlask mlask mlask.
Deset!"
MLASK!
Skupina Negative sledovala, jak se její kytarista rozbíhá k otevřeným dveřím, málem se zabíjí o vlastní kufr, těsně za dveřmi uhýbá stranou, zastavuje, parkuje kufr, vyplivuje žvýkačku a během následující vteřinky drží v ruce zapálenou cigaretu.
"Konečně," sepjal Tommi ruce, když se skupina ke svému kytaristovi připojila.
"Konečně," souhlasil Larry a vydechl namodralý dým.
"Pánové, kdo si dáte?" zaklepal Christus krabičkou, kterou vylovil z batohu.
"Já, lásko," usmál se Antti.
"Prostě nastav krabičku a neptej se tak blbě," odsekl Nakki, jehož zapalovač byl již v pohotovosti.
"Počkat, kde máš svý? Kde máte vy všichni svý?" zamrkal Christus při pohledu na čtyři hladové tváře, které ho upřeně pozorovaly.
"V batohu," odvětil ledabyle Jay.
"V kapse," pokrčil Antti rameny. "Ale ty se se mnou přece rád podělíš, viď, Medvídku?"
"A já je hodil do tašky. Počítal jsem s tím, že se někdo podělí," mrkl Nakki.
"Tommi, jaká je tvoje výmluva?" zaměřil Christus pohled na manažera.
"Já si cigarety... vůbec nebral?" zkusil Tommi.
"Lháři," osočil ho Jonne. "Máš je v mým batůžku! Viděl jsem tě, jak je tam nenápadně strkáš, když ses pro mě stavoval doma!"
"Ehm..." ošil se Tommi.
"Odhalil tě, co?" usmál se Juha. "Ale neviděl tě, jak si z jeho batůžku něco nenápadně bereš..."
Tommi ztuhl. Ty zelené oči ho sledovaly s takovou sebejistotou. Ale... Juha přeci nemohl vědět o té maličké tubě lubrikantu, kterou si Tommi od Jonneho vypůjčil! Sakra, proč jsi jen nemyslel, blbče? Proč jsi mu musel brát lubrikant, když s ním stejně nemáš pořádně co lubrikovat?! Jonne na to co nevidět přijde. Nebo mu to ihned vyžvaní Juha, vždyť je to jedno... Ale všichni se to dozví!
"Co? Tommi, co jsi mi ukradl? Chci to zpátky!" zaječel Jonne.
"Když dovolíš, Tommi," sundal Juha Tommimu batoh. Krátce se v něm přehraboval, načež vítězně pozvedl vanilkově žlutou tubičku.
"Můj jasmínovej krém na ruce!" vykřikl zděšeně Jonne. "Tommi, jak jsi mohl?! Víš, že k němu mám zvláštní vztah!"
"Ehm, promiň..." pokusil se Tommi tvářit zahanbeně. "Ale když jsem přijel, měl jsem hrozně suchý ruce a... Tak jsem si ho půjčil... A zdá se, že jsem ho jaksi zapomněl... vrátit."
V duchu měl Tommi chuť skákat a nadšeně ječet, že jeho tajemství nebylo odhaleno. Jen jedna otázka mu vrtala hlavou. Jak se tam ten krém vlastně dostal?!
"No, pánové," zahodil Antti svou dokouřenou cigaretu, "myslím, že se pohneme, ne?"
"Jistě," kývl Tommi. "Larry, kolikátý cígo to máš za ty tři minutky?"
"Teprve druhý," upustil Larry na zem nedopalek. "Tohle bude třetí..."
"Nebude," informoval Jonne. "Tommi, zvládnul jsi zajistit aspoň odvoz do hotelu?"
"Mělo by to bejt tamhleto," ukázal Tommi na nedaleko parkující minibus.
"A v tom se nesmí kouřit?" polkl Larry.
"Ne," zavrtěl Tommi hlavou.
"Ani z okýnka?" kuňkl Larry.
"Bohužel," potvrdil Tommi.
"Holky," poplácal Larry kapsu, v níž ukrýval zbytek svých nikotinových žvýkaček. "To je takový štěstí, že jsem vás ještě nevyhodil. Pěkně mi posloužíte..."
"Tak jdeme," rozkázal Jonne.
"Ale pomalu!" požádal hlasitě Larry. "Ještě jednu cigaretku chci stihnout!"
"Jo, já taky," souhlasil Tommi. "Takže... Víte co? Klidně si tam běžte rychle. Já dorazím."
"Tommi, víš, že jsi byl mnohem lepší manažer, když jsi ještě nebyl jako my?" přihlásil se opatrně Antti.
"Poklus, Aatamila!" zařval Tommi.
"Vidíš, to je lepší!" zaculil se Antti. "Lásko, jdeme!"
"Ano, Ďáblíku," uposlechl Christus.
Když se Negative vydali k minuíbusu, Tommi vylovil cigaretu, kterou mu předtím Christus strčil do kapsy, a připálil si. Vzápětí ucítil, jak se jemná dlaň protahuje mezerou mezi jeho zády a batohem. Trhl hlavou vpravo. Byl oslněn odleskem rudých vlasů.
"Přání?" pípl.
"Nemusíš se bát," zamumlal mu Juha do ucha. "Dal jsem mu do batohu lubrikant svůj. Až na to přijde, nakecám mu, že jahodovej nemám rád. I když faktem je, že jahodovej miluju..."
"Tím něco naznačuješ?" zašeptal zděšeně Tommi.
"Kdybys chtěl," zavrněl Juha, "můžu ti ukázat, co všecko se s tím dá dělat. A můžu ti půjčit i jednu svou hračku, když budeš mít zájem..."
"Juho!" zavolal Jonne. "Kolikrát ti mám říkat, že ze svádění heterosexuálů nic mít nebudeš? Pojď sem!"
"Dej vědět, kdybys měl zájem," usmál se Juha. Pak Tommiho nechal o samotě.
Tommi prudce natáhl cigaretový kouř. Tak na tohle rozrušení nikotin nezabere. Možná panák absinthu. Nebo spíš studená sprcha. Ne. Panák absinthu pod studenou sprchou. To bude přesně ono...

Žádné komentáře:

Okomentovat