neděle 14. dubna 2013

Negative a svatba 25/38

Po mnoha hodinách, minutách a sekundách
"Mohl bych požádat o čistou vařečku?" pokoušel se Tommi přeřvat hluk, který v prostorné kuchyni vojenského tábora panoval.
"Promiň, my s Anttim všechny tři právě používáme!" nahlásil Christus. Na sporáku před ním právě tiše bublala omáčka.
"Běda vám, jak se mi to bude zdát moc světlý!" varoval je Larry.
"A teď mi, prosím, ještě jednou zopakujte, proč tohle všechno dělám, ačkoliv svatba je až pozítří," poprosil Jay.
"Nevyptávej se a pořádně hlídej to těsto!" rozkázal Jonne. Jay zasalutoval a obrátil svou pozornost zpět k beztvaré hnědé hroudě, připravené pro výrobu jakýchsi kakaových zákusků. Připomněl si své poslání. Chránit těsto před nenechavými prackami ostatních. OSTATNÍCH. Opatrně se rozhlédl. Poté natáhl ruku, kus hmoty uškubl, vstrčil jej do úst a stopy pečlivě zahladil.
"A k tomu, proč to děláme," ozval se Antti. "Omáčku proto, že Kristianek ji na svý svatební hostině prostě CHTĚL, stejně jako Larry s Helenou. A omáčka se musí pořádně rozležet, aby za něco stála. A ty zákusky, který děláme teď, to do svatby taky vydrží, takže se můžou udělat včas!"
"Což se ale nestane, pokud mi někdo IHNED nepodá vařečku, kterou bych mohl zamíchat krém!"
"Říkali jsme přece, že vařečky jsou špinavý," zavrněl Christus.
"Tak mi jednu umyjte!" požádal důrazně Tommi.
"Tady máš, 'drahý'..." přitočila se k manažerovi Ansa.
"Drahá," vzdychl zoufale Tommi. "Tohle není vařečka. To je VIDLIČKA!"
"Ach," podivila se Ansa. "Tak promiň. Ale já předem říkala, že vám v kuchyni k ničemu nebudu."
"Na, Tommíku," podal Juha Tommimu předmět, který se kupodivu ukázal být opravdu vařečkou. "Vzpomněl jsem si, že před chvílí jsem jednu dával do dřezu..."
"Děkuju, Juho..." zašeptal Tommi.
Při předávání kuchyňského náčiní se jejich prsty něžně setkaly. Tommimu se naježily všechny chloupky na těle. Po zádech mu přeběhl mráz.
Juha se zářivě usmál. "Můžeš si zamíchat krém..."
'Ano, můžeš si zamíchat krém,' šeptal Tommiho vnitřní hlas. 'Jen si zamíchej krém. Pak z Juhy strhni tričko, hoď ho na tuhle špinavou kuchyňskou linku, všechno na něj naplácej a zase slízej. A udělej toho pitomýho krému víc! Tohle nebude stačit...'
"Tommi, proč jsi najednou červenej jak ranče?" dotázal se nervózně Jonne.
"To nic," zamumlal Tommi.
"Liimatainene!" zařval generál, kterému to v růžové zástěře (a s ručním šlehačem v ruce) až neobvykle slušelo. Po tomto oslovení se tři blonďaté osoby postavily do vzorného pozoru.
"Pořád stejnej problém," zaculil se Nakki.
"Od této chvíle se říká nejmladší, prostřední a nejstarší Liimatainen," konstatoval Jay.
"Stačilo by je oslovovat křestními jmény," poukázala Patti.
"To mě taky zrovna napadlo," kývla Natti.
"Ty moje chytrá kočičko..." objal svou přítelkyni Nakki.
"Moje beruško..." zašeptal své drahé Jay.
"Proč MNĚ takhle nikdo neříká?" fňukl Ville.
"Protože ses s náma rozešel," odsekla Natti.
"S oběma NAJEDNOU!" zdůraznila Patti.
"Protože kdybych se rozešel jen s jednou, druhá by hned měla pocit, že jsem si ji vybral za svou životní partnerku," hájil se Ville. "A krom toho tu přeci byla..."
"Necito!" zasyčel Nakki.
"Zlomil jsi mý berušce srdíčko," objal Jay Patti, která se mu vzápětí schoulila do náruče.
"Kvůli němu jsme odjeli na Havaj," řekla tiše dívka.
"Ale vlastně jsme mu vděčný," dodala Natti.
"Protože díky tomu hovadu jsme našly vás," zadívala se Patti Jayovi do tváře.
"A vás milujeme," odhrnula Natti Nakkimu vlasy z čela.
"Janne..." vzdychla Patti.
"Patricie moje..." zamumlal Jay.
"Janne? PATRICIE?!" ušklíbl se znechuceně Larry.
"Janne," usmála se Natti.
"Natalie..." vydechl Nakki.
"Nakki se jmenuje Janne?" podivil se Juha.
"Jo," potvrdil Jonne.
"Roztomilý," zhodnotil Juha. "Janne a Natti, Janne a Patti..."
"Ale pro vás všechny jsem nadále Jay Slammer!" varoval všechny přítomné Jay.
"A já rozbiju hubu každýmu, kdo se mě odváží nazvat jinak než Nakki nebo Mr. Snack!" informoval Nakki. "Tedy krom tebe, lásko, přirozeně."
"P-pane, dovolte mi..." zasalutoval chabě Tommi.
"Ano, Liim... Tommi?" pozvedl obočí generál.
"Dovolte mi jít skočit do jezera..."

Žádné komentáře:

Okomentovat