neděle 24. března 2013

Přátelé 4/24

Jedno ráno, jeden poněkud rozhozený kytarista...


Položil jsem na stůl dva hrnky kafe. Čekal jsem, že se stane obvyklá věc, že Japa zvedne ruku a přitáhne si ten svůj, dokonale černý, k sobě. Jenže on se ani nepohnul. Možná jen trochu zvedl oči, ale ani tím jsem si nebyl tak docela jistý.
Co jsme ráno vstali, ještě na mě nepromluvil. Jen došel do kuchyně, sebral mi z linky krabičku cigaret a vykouřil všechny cigarety, co v ní ještě zbývaly, a to i navzdory faktu, že přestal kouřit už skoro před rokem.
Kouřit.
Sakra, nejradši bych proskočil oknem, jen jsem na to slovo pomyslel.
Sedl jsem si na druhou židli. Posunul hrnek Japovým směrem. A jen tak mimoděk vzal Japovu ruku do svých dlaní.
"Juho..." řekl jsem tiše.
Zvedl hlavu a upřeně se na mě zadíval.
"Zkurví se to, co?" vzdychl. "Celý roky přátelství půjdou do háje kvůli jedný blbosti, kterou jsem udělal, když jsem byl ožralej?"
"No..." zaváhal jsem. "Když se to vezme kolem a kolem, tys toho moc neudělal, ehm. Aktivita byla tak nějak... na mně."
"Idiote," frkl.
"No co?" pokrčil jsem rameny. "Ty jsi mi maximálně tak vyškubnul pár vlasů."
"Jasně. Hrozně vtipný," zavrčel. "Pusť mě!"
Chtěl mi vyškubnout ruku, ale já ji nepustil.
"Proč se bojíš, že se to zkurví?" zeptal jsem se.
Zoufale se na mě zadíval.
"Ty sis jako nevšimnul, že je to celý ráno úplně neskutečně divný, jo?"
"Jaký 'to'? TY jsi celý ráno divnej, Japí," zavrtěl jsem hlavou.
"Neuvědomuješ si, co se včera stalo, co?" ušklíbl se. "Kouřil jsi mě. KOUŘIL. Udělal jsi mi to pusou. Bylo mezi náma něco sexuálního, sexuálnějšího než polibky na nažhavení fanynek. Vystříkal jsem se ti do pusy. A ty jsi to SPOLKNUL. Jsi můj nejlepší kámoš a vykouřil jsi mě a POLYKAL JSI, chápeš to vůbec?!"
"Chápu to moc dobře," přikývl jsem. "Japo. Juho, podívej se na mě. Mně je to jedno. Kvůli tomuhle přece nemusí skončit naše přátelství."
"Ne?" vzlykl a z očí se mu vykutálely dvě obrovské slzy. "Ale mně se to líbilo. Nemělo by se mi to tak líbit, sakra. Bylo to s chlapem a... NESMÍ se mi to tak líbit."
"Hele, za prvý, kdyby se ti to nelíbilo, asi se smrtelně urazím," pohladil jsem ho po tváři. "A za druhý, máš NĚCO proti pletkám s chlapem, Jakonene? Protože jestli jo, tak si ty a já musíme zcela vážně a důvěrně promluvit!"
"Jen jsem nečekal, že se mi to bude tak líbit, když to nebude... se ženskou," sklonil Japa hlavu. "Promiň. Jen..."
"To je v pohodě. Japí, zlato... Já vím, že je to pro tebe docela těžký, ale aby bylo jasno, já nebudu mít žádnej problém podívat se ti do očí, pokud tě to trápí. A absolutně to neovlivní náš vztah. Já tě pořád mám rád, pořád jsme přátelé, a to, že jsi mi při svým orgasmu rval vlasy, na tom absolutně nic nezmění. Chápeš?"
"J-jo..." špitl Japa. "Jukko..."
"Copak, broučku?"
"Mám tě rád."
"Já vím. Já tebe přece taky," zaculil jsem se.
"Slibuju, že to, co se stalo včera, už se nebude opakovat..."

Žádné komentáře:

Okomentovat