pátek 5. dubna 2013

Začalo to jako... 4/5

A je tu další pravidelná dávka prasárny... Ale abyste se moc netěšili, ani dneska se nešuká...

O týden později jsem seděl na gauči v domě, kde jsem vyrůstal, objímal jsem měkký polštářek a vylíval si srdce.
"Nechápu ho! Prostě mu nerozumím! Týden, mami, týden! Celej zatracenej týden!"
"A zkusil jsi mu volat?"
"Vypadám jako idiot?" srazil jsem obočí.
"Ale jistě, že ne..." usmála se a pokračovala v pletení šály, která, jak jsem si s hrůzou uvědomil, byla zjevně určena pro mě.
"No jasně, že nevypadám," frkl jsem. "Já přece vím, že mu nemám volat jako první!"
"Ehm, Jukko..." odkašlala si. "Pokud jsem to pochopila, tak v tom vašem... románku..."
"To nebyl románek, mami, prostě jsme šukali!"
"Pokud jsem to správně pochopila," pokračovala a předstírala, že si toho slova nevšimla, "zastával jsi úlohu muže TY."
"A sakra, to mi nedošlo!" zamrkal jsem. "Takže jsem mu měl zavolat?"
"Ano, řekla bych, že ano."
"I když ten první večer jsem byl za děvku, když jsem ho kouřil?"
"I tak, Jukko."
"A i když ON jen tak bez vysvětlení odešel?"
"No, pokud on se neozývá a ty s ním chceš mluvit, asi nemáš moc na výběr, mám pravdu?"
"Ale... To se úplně shodím, mami!"
"Jukko!"
"Jenže on nebyl ani na zkoušce! Prej volal Raffemu, že nepřijde, ale... Obvykle volá MNĚ! Cejtím se odstrčenej!"
"A nezkoušel jsi přemýšlet o tom, PROČ se vlastně tak vypařil?" zadívala se na mě máma.
"No... Zkoušel," přiznal jsem.
"Chápu. Žádné výsledky."
"To není hezký, bejt na svý dítě tak ironická!"
"Podívej, měl jsem pocit, že říkal, že tě miluje."
"No jo, ale..." Vzdychl jsem. "Hned pak ráno odkejval, že to bylo jen šukání, že z něj mluvil chlast a už se to nebude opakovat. Přece by to nedělal, kdyby to tak nemyslel, ne?!"
"Napadlo tě, že mohl taky... lhát?"
"Jako... Že by to byl tak špatnej sex, že by to už nikdy víc nechtěl?"
"Ne, Jukko. Ale pamatuješ, jak jsi mi vykládal o tom, jak by spolu dva členové skupiny neměli... spát?"
"Já říkal šukat," opravil jsem ji. "Ty myslíš, že kvůli tomu je tak divnej?"
"Myslím, že-"
"Ale vždyť to je vyřešený! Řeklo se, že už to nikdy neuděláme!"
"Možná by to CHTĚL dělat, Jukko," protočila panenky.
"Co, ty myslíš, že Jussi by se mnou chtěl..." vytřeštil jsem oči.
"Ano, myslím, že by se s tebou rád miloval častěji. Krom toho jsi o něm právě poprvé promluvil jako o Jussim," konstatovala.
"Jmenuje se tak!"
"Ale doteď jsi o něm mluvil jen jako o Julim nebo Juliusovi."
"No jo, ale..." Zamyslel jsem se. "Mami, ty FAKT myslíš, že by se mnou chtěl... Setrvale... šukat?"
"Sice ho neznám, ale... No, řekla bych, že by s tebou možná rád měl nějaký VZTAH, ano."
Polkl jsem.
"Ale to je šílený..."
"Co je na tom šíleného, proboha? Kdybych s tvým otcem neměla vztah, dovol mi připomenout, ani bys patrně nebyl na světě!"
"Jo, mami, ale tady je takovej drobnej detail, a to sice to, že já a Jussi dítě jaksi nezplodíme."
"Což ale neznamená, že nemůžete mít plnohodnotný vztah."
"Mami, hraješ si na dohazovačku?"
"Tak trochu."
"Proč?!"
"To ti, bohužel, nesmím říct," pokrčila rameny.
"Mami?!" vytřeštil jsem oči. "Ty jsi s ním mluvila!"
"Víš, když se stane, že ti něco dojde tak rychle, jako teď, docela mě děsíš," usmála se.
"Já nemůžu uvěřit, že jsi s mým chlapem, mluvila o tom, jak jsem ho šukal!"
"Řekni mi, je tak velký rozdíl mezi tímhle a tím, když se mnou můj syn mluví o tom, jak někoho šukal?" pozvedla obočí. "A mimochodem, právě jsi ho nazval svým chlapem."
"No... jo," došlo mi. Fakt měla pravdu! "Takže on mě chce?! A chce prošukat zbytek života?!"
"Víš, není moc matek, co ustojí třeba jen to, že si s nimi jejich syn otevřeně povídá o svém sexuálním životě se ženou. Nedejbože s mužem. A věř tomu, že jsem nejspíš jediná, která ustojí to, že její syn má až nezdravou potřebu používat slovo ŠUKAT pro popis milování. Na druhou stranu, tohle máte s Jussim společné..."
"MAMI!" vyjekl jsem.
"Možná by byl docela dobrý nápad zvednout se a jít za ním, co ty na to?" obrátila se na mě.
"To... asi jo," zvedl jsem se váhavě z křesla. "Ale nemůžu uvěřit tomu, že jsi s ním o tom MLUVILA! Jak vůbec ví, kde bydlíš?!"
"Očividně je to velmi vynalézavý mladík. Líbí se mi," mrkla. "Tak už běž. Ať ti ještě nějakou náhodou neuteče..."
Usmál jsem se a políbil mámu na čelo.
Proboha, byl jsem asi slepej, když jsem neviděl, že Jussi...
No, každopádně teď jsem přesně věděl, čím strávím odpoledne. A večer. A noc.
Tedy, pokud Jussi nakonec přece jen nebude proti...

Žádné komentáře:

Okomentovat