neděle 14. dubna 2013

Negative a svatba 13/38

Středa, čtyři dny do svatby
Kristian tlumeně zaklel, když mu v osm hodin ráno, pět minut před plánovaným budíčkem, zazvonil mobilní telefon.
"Nenadávej, lásko," pokáral ho Antti.
"Budu nadávat, pokud ten kdo volá, nevolá kvůli tomu, abych mu zachránil život. Ale jestli jo, tak mu budu asi muset sdělit, že si vybral špatnýho hrdinu," zavrčel Christus.
"Tak nadávej, Méďo. Já jdu do sprchy," oznámil Antti. Nahý se vyštrachal z postele, což způsobilo, že Kristian zcela zapomněl na telefon. "A ty to vezmi," zachechtal se Antti. "Nebo ten někdo už nebude muset zavolat nikomu jinýmu, když ty mu život nezachráníš!"
"Ale třeba i zachráním..." vzdychl Christus.
"Tak to hlavně vezmi," mrkl Antti a odkráčel. Chris se zaúpěním odtrhl oči od dveří, za kterými zmizel basákův pevný zadeček.
"Jonne, kurva, co je?!" štěkl Christus do telefonu.
Jonne na své posteli prudce nadskočil.
"Hele, Kristiane!" zakřičel z koupelny Antti. "Volá ti, aby si přátelsky popovídal, a ty na něj takhle vyjedeš?!"
"On nevolá, aby si přátelsky popovídal!" odvětil Christus. "Že ne, Jonne. Že nevoláš, aby sis přátelsky popovídal? Já tě znám!"
"Potřebuju pomoc, Kristiane!" zaskučel Jonne.
"No, já to čekal," konstatoval Christus.
"Pomoc!" zaječel Jonne.
"Vraždí tě snad někdo?" zívl Christus.
"Ne, to ne." Jonne vstal z postele a opatrně se proplížil ke dveřím.
"Tak vidíš," zívl znovu Christus.
"Ale když o tom tak uvažuju, možná vraždí," zamumlal Jonne.
"Proč mluvíš tak potichu?" podivil se Christus.
Jonne vykoukl do předsíně. Z koupelny se stále ozývala sprcha. "Aby mě neslyšel!"
"Kdo neslyšel?" zamrkal Christus.
"Kdo asi? JUHA!" zasténal Jonne.
"A když takhle úpíš, tak tě-"
"Mlč, Kristiane! Já opravdu potřebuju pomoct!" zasyčel Jonne.
"Máš nějaký problém s milencem, kterého jsem ti dohodil?"
"Ano!"
"Ano?" zopakoval Christus.
"Ano!" přikývl horlivě Jonne.
"Tak o co jde?" pozvedl Christus obočí.
"Myslím, že Juha něco bere!"
"Jonne, definuj mi slovo 'něco'."
Jonneho oči náhle potemněly. "Co je to, kurva, definuj?!"
"Objasni," přeložil volně Christus.
"Víš, že s těmahle chytrejma kecama na mě prostě nemůžeš!" postěžoval si Jonne. "A vůbec, jak ty vůbec znáš takový slovo, jako je dife... dafi... tamto?!"
"De-fi-nuj," vyslabikoval Christus.
"Jo! Definuj!"
"Bylo to v jedný erotický povídce. Víš, o tom policejním vyšetřovateli a-"
"Kristianku!" zavolal ze sprchy Antti. "Nechtěl bys mi jít umýt záda?"
"Promiň, lásko, ale Jonne je v kritické situaci!" odvětil Christus.
"Panebože..." vydechl Jonne. Z koupelny již nevycházely žádné zvuky. "On už se umyl! Za chvíli půjde zase ven!"
"Jonne, vysvětli mi, jaký je tvůj problém s Juhou!"
Jonne rychle prozkoumal celou větu, aby našel stopy nějakého přechytralého slovíčka, kterému by se mohl podivovat. Když žádné takové nepostřehl, uráčil se odpovědět. "Myslím, že ten tvůj slavnej juha něco bere!"
"Tímhle už jsme si jednou prošli," zavrčel Christus. "Co je to NĚCO?!"
"To nevím!" vzlykl zoufale Jonne.
"Fajn, tak jak se to NĚCO podle tebe projevuje?" povzdychl si Christus.
"Včera jsme souložili čtyři a půl hodiny!"
"Tak to bych se moc nebránil tomu, aby to, co bere, bral dál," poznamenal Christus.
"Ty to nechápeš!" zavřeštěl Jonne.
"Tak mi to vysvětli," vyzval ho Christus.
"Ze mě je malá, rozklepaná chudinka! Mám kruhy pod očima, rozcuchaný vlasy a jsem bledej tak, že Antti by proti mně vypadal jako černoch! On je upravenej a perfektní! Dokonale učesanej, usměvavej a udrží se na nohou, což je něco, s čím já mám poměrně slušný problémy!"
"Jonne, Jonne..."
"Co?!"
"Neřekl bych, že něco bere. Spíš používá. Hřeben, make-up a KAFE!"
"Šminky v tom nejsou! Vždyť teprve teď byl ve sprše!"
"Tak to v tom případě počkej, jak bude zářit, až vyjde z koupelny. Do tý doby si sedni do kuchyně, najez se a uvař si takový kafe... No, asi jako si běžně vaříš po Anttiho mejdanech. Vypij kafe, pak se ve dveřích vyhni Juhovi, bacha, ať tě nesrazí na stůl nebo na linku, taky bych se držel dál od stěn a pro jistotu postupoval velmi rychle. Vpadni do koupelny, zamkni se a dej si horkou sprchu. Hodně horkou. Pěkně se namydli sprchovým gelem a relaxuj. Umyj si vlasy, učeš se a pěkně namaluj. Taky budeš jen zářit. A nezapomeň, že v deset nula nula vás čekáme ve zkušebně!"

Žádné komentáře:

Okomentovat